• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,08
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,08
  • 30.07.15, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn nõudis reklaamimaksu jänese ja konna foto eest

Juulis jõustus Tallinna halduskohtu otsus, mis tühistas Tallinna Ettevõtlusameti trahvinõude ettevõttele, kelle loomakaupluste vaateaknal oli jänese, hamstri, kassi, kalamehe, koera, papagoide ja konna pilt.
Küülikud
  • Küülikud Foto: Andres Haabu
Ettevõtlusamet käsitles neid pilte reklaamina ning nõudis reklaamimaksu tasumist, kuid halduskohus leidis, et poe akendele pandud loomapildid ei kujuta endast reklaami, mille eest kaupleja peaks reklaamimaksu tasuma, selgitab kohtuotsus.
Halduskohus märkis, et kunstfoto tunnustega pildid ei kujuta endast sedavõrd intensiivset üleskutset poes ostlemiseks, et neid saaks määratleda kui reklaami. Kohus lisas, et vastupidisele seisukohale võiks jõuda siis, kui akendel oleks viidatud konkreetsetele toodetele, mis saaksid ka juhuslikus möödakäijas tekitada seetõttu huvi kauplust külastada.
Kaebuse esitaja, OÜ Variant Seitse, peab loomapoodi Lasnamäel ja Õismäel. Kuna halduskohus langetas otsuse ettevõtja kasuks ning ettevõtlusamet otsust tähtajaks edasi ei kaevanud, siis peab linn tasuma menetluskulu 15 eurot.
Olulisem on aga selle kohtuotsuse tähendus, rõhutab Kaubandus-tööstuskoda. Kuna koja poole on pöördunud mitmed ettevõtjad, kellel on samuti tekkinud küsimusi vaateaknal oleva info maksustamisega, siis tegi koda Tallinna Ettevõtlusametile ettepaneku, et vaateaknal olev hinnakiri võiks olla reklaamimaksu vaba, sest ettevõtjal on seadusest tulenev kohustus anda tarbijale oma tegevuskohas asjakohast teavet kauba või teenuse kohta.
"Hinnakiri on informatiivse tähendusega ning pole intensiivne üleskutse kauba ostimseks," märgib kaubanduskoda oma uudiskirjas. "Ettevõtlusamet ei pidanud seda aga kahjuks vajalikuks. Seega on antud kohtuotsus olulise tähtsusega, kuidas tõlgendada, kas vaateaknal olev teave on reklaam või mitte."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele